ساری؛

 هشدار جهاد کشاورزی مازندران به باغداران مرکبات

 علايم خسارت مگس ميوه در باغات مازندران مشاهده شد ، باغداران از بروز خسارت احتمالی جلوگيری كنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدير حفظ نبات سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت : با توجه به بازدیدهای میدانی از ایستگاه‌های پیش‌آگاهی، علایم خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای در برخی از ایستگاه‌ها بر روی میوه‌های نارنج و پرتقال‌های باقیمانده از سال قبل بر روی درختان در برخی از شهرستان‌ها مشاهده شده است.

وی بر برداشت سریع نارنج و پرتقال‌های باقیمانده در باغات مرکبات و تسریع در برداشت میوه‌های رسیده درختان میوه هسته‌دار مانند هلو، شلیل، آلوچه و ازگیل ژاپنی تاکید کرد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران  با بیان اینکه میوه‌های آلوده و مشکوک ریزش یافته در باغات در عمق ۵۰ سانتی متری خاک جمع‌آوری و دفن شود، گفت: ایستگاه‌های کمیته پیش‌آگاهی با نصب تله‌های جلب‌کننده شامل فرمون یا مایع سراتراپ یک تا دو عدد در هکتار برای شناسایی کانون‌های آلوده افزایش یابد.

وی افزود: باغداران تله‌های جلب‌کننده حاوی مایع سراتراپ و فرمون را برای شکار انبوه به تعداد ۴۰ تا ۵۰ عدد در هر هکتار نصب کنند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه طعمه‌پاشی سه تا چهار هفته قبل از رسیدن میوه و در صورتی‌که شکار مگس در تله‌های نصب شده بیش از یک عدد در روز باشد انجام شود، گفت: به باغداران توصیه می‌شود میوه‌های صادراتی را از باغات غیر آلوده انتخاب کنند.

انتهای پیام/آ

هجوم مگس مدیترانه ای به باغات مازندران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار